Nokia 3310 - Tips og tricks
Tips og tricks til Nokia 3310 Grey
Ofte stillede spørgsmål om Nokia 3310
Svar:
Nogle telefoner har frontkameraet og nærhedssensoren i displayet. Nærhedssensoren blinker, så snart du bringer telefonen tættere på øret. Det ser så ud, som om du har en død pixel i skærmen.
Den blinkende hvide pixel er ikke en død pixel, men nærhedssensoren, der gør sit arbejde med at slukke for skærmen, mens du ringer, for at forhindre utilsigtet berøring.
Svar:
Vandskader på elektronisk udstyr er som regel ikke dækket af garantien. Det skyldes, at vandskader hører under brugsskader. Producenten kan ikke give nogen garanti for dette, da de ikke kan påvirke brugen af apparatet.
Mange enheder, f.eks. smartphones, smartwatches og fitness-trackere, har et vandtæthedscertifikat, der er angivet med en kode, f.eks. IP68 eller 5ATM. Vandskader med disse certificerede vandtætte enheder er heller ikke dækket af garantien. Dette skyldes, at enhedens vandtætte forsegling kan blive slidt og ødelagt ved normal brug. Så prøv altid at forhindre, at din enhed bliver våd, selv om den er vandtæt.
Svar:
SIM-kort fås i øjeblikket i tre forskellige formater: normal, micro og nano. Hvis dit SIM-kort er for lille til din telefon, kan du bruge en SIM-adapter. På den måde vil dit SIM-kort igen passe til din telefon. Hvis dit SIM-kort er for stort, kan du skære det til med en SIM-kortskærer.
Svar:
I de fleste tilfælde fungerer mobilt internet med det samme, når du sætter dit SIM-kort i din smartphone. Hvis dette ikke er tilfældet, skal du muligvis konfigurere et APN manuelt. For at gøre dette skal du først gå til menuen ""Indstillinger"". På en Android-enhed skal du gå til ""Mobile Netværk"" og derefter til ""Navngiv adgangspunkt"". Derefter klikker du på ""Tilføj"", og der vises en formular, hvor du skal indtaste de korrekte værdier. Når du har gjort dette, trykker du på de tre prikker øverst og derefter på ""Gem"".
På en iOS-enhed skal du gå til ""Mobilnetværk"" og derefter til ""Valg af mobildata"". Når du trykker på ""Mobilt datanetværk"", kan du udfylde en formular. Indtast de korrekte værdier her. De værdier, du skal indtaste, er forskellige fra udbyder til udbyder.
Svar:
Med tiden kan der samle sig snavs og støv i telefonens opladningsport. Derfor kan det være, at kablet ikke bliver siddende på sin plads, og opladningen ikke altid går så godt. Du kan nemt løse dette problem ved omhyggeligt at fjerne det ophobede snavs og støv. Det kan du f.eks. gøre med en tandstik. Ved forsigtigt at bevæge den langs kanterne og hjørnerne inde i opladningsporten kan du skrabe det ophobede snavs væk. Nu kan opladerkablet tilsluttes til din enhed igen. Sørg for, at du ikke bruger meget kraft, det er ofte nok at skrabe langs den. Når du har skrabet skidtet væk, kan det også hjælpe at blæse kraftigt ind i opladningsporten igen. Sørg dog for, at der ikke kommer fugt ind i porten.