Apple iPhone 16 Pro 512GB Sort - Tips og tricks
Tips og tricks til Apple iPhone 16 Pro 512GB Sort
Ofte stillede spørgsmål om Apple iPhone 16 Pro
Svar:
Hvis du har købt denne enhed som ny, kan det se ud som om, at telefonens højttaler og/eller mikrofon ikke fungerer. Det kan f.eks. være, at du ikke kan høre den anden part i telefonen. Det skyldes, at denne model leveres med en beskyttende folie omkring den. Folien dækker også højttaleren og mikrofonen, hvilket får det til at se ud, som om disse dele ikke fungerer korrekt. Fjern folien på forsiden og bagsiden for at kunne bruge telefonen optimalt.
Svar:
Hvis du har et spørgsmål eller et problem med dit Apple-produkt, er det meget nemt at få hjælp via Apple Support-appen. Denne applikation kan downloades gratis fra App Store, eller også er den allerede installeret på din telefon. I appen finder du nyttige trinvise instruktioner, interessant fakta og løsninger på eventuelle problemer, du måtte have med dit Apple-produkt. Hvis dit produkt er så beskadiget, at du ikke længere kan åbne programmet, kan du også anmode om hjælp til enheden via en anden enhed. Vælg det produkt, som du ønsker hjælp til, i menuen. Dit produkt er på listen, så længe du logger ind med de korrekte oplysninger! Nedenfor finder du en generel trin-for-trin-plan for brugen af programmet:
- Åbn appen. Du bliver bedt om at logge ind med dine iCloud-data, gør det.
- Vælg det produkt, som du har brug for hjælp til. Hvis din enhed er så beskadiget, at du ikke kan få adgang til appen, kan du også anmode om hjælp til enheden med en anden Apple-enhed, så længe du logger ind med den samme iCloud-konto.
- Du kan nu bruge menupunkterne til at søge efter dit specifikke problem. Når du har fundet dit problem, skal du trykke på det.
Du vil nu få vist en række muligheder for at få hjælp. Vælg den, som du finder mest nyttig!
Vidste du, at mange af problemerne med din telefon kan løses uden reparation? Læs altid de artikler, der findes i Apple Support-appen. Hvem ved, måske er løsningen på dit problem derinde!
Svar:
Siri er en digital assistent for brugere af Apples iOS-operativsystem. Siden lanceringen af iOS 5 i 2011 har Siri været integreret i styresystemet. Siden da har programmet været tilgængeligt på alle Apple-enheder, der kører iOS 5 eller nyere. Du kan få Siri til at udføre forskellige opgaver på din iPhone eller iPad. Programmet kan f.eks. søge efter gode restauranter eller reservere et bord et spisested. Du kan f.eks. også sende tekstbeskeder med stemmen eller foretage søgninger. Siri er baseret på forskellige søgemaskiner såsom Google, Yahoo! og Bing. Programmet læser også aviser og andre (nyheds)websteder for at give brugeren oplysninger. Du kan stille Siri spørgsmål om mange forskellige emner, og du vil næsten altid få et (rimeligt) præcist svar. Siri har udviklet sig betydeligt siden lanceringen og giver nu også uopfordret information om f.eks. rejsetid fra arbejde til hjem, aftaler og forslag til gode restauranter i dit område.
Hvis du ikke ønsker at bruge programmet, kan du slå Siri fra. Du kan nemt gøre dette via indstillingerne. I indstillingerne navigerer du til ""Generelt"" og derefter til ""Siri"". Du kan her deaktivere funktionen ved at trykke på skyderen.
Svar:
Siden iOS 9.0 har Siri, Apples virtuelle assistent, været proaktiv. Det betyder, at Siri ikke kun reagerer på det, du gør, men også aktivt kommer med forslag. Selv hvis du ikke beder om det. Siri giver f.eks. tips om nyttige programmer og lægger automatisk aftaler eller flybilletter, som du modtager i din mail, i din kalender. Så der er en masse nyttige ekstrafunktioner indbygget. Siri laver ""appforslag"", så du hurtigt kan åbne ofte brugte apps fra din låseskærm. Tænk f.eks. på en app, som du ofte bruger på et bestemt tidspunkt.
Funktionen er som standard slået til. Men hvis du ikke ønsker at bruge funktionen, kan du slå den fra. Du kan deaktivere Siri-forslag for bestemte apps eller alle apps på én gang. Sådan gør du det:
1. Åbn indstillingerne, og gå til Generelt 2. Tryk på ""Søg med spotlight"" 3. Deaktiver indstillingen ""Siri-suggestions""
Svar:
Hvis du returnerer en iPhone eller sender den tilbage til reparation, er det nødvendigt, at du slår Find min iPhone fra. Deaktiver denne funktion ved hjælp af følgende instruktioner: Gå til http://icloud.com/find og log ind med dit Apple-id; Ikke rigtigt i ""Find min iPhone""? Så klik øverst til venstre, og vælg ""Find min iPhone""; Tryk på ""Alle enheder"" øverst, og vælg enheden*; Klik nu på ""Slet fra konto"" (bemærk: du skal virkelig slette enheden, det er ikke nok blot at slukke for den). Kan du ikke se det? Så klik på ""Alle enheder"" (kan også hedde ""iPhone fra - dit navn -""), og klik på x'et ud for din enhed. *Ser du ikke din telefon? Så har du måske allerede deaktiveret din konto.