Apple iPhone 16 Pro 128GB Sort - FAQ
Ofte stillede spørgsmål om Apple iPhone 16 Pro
Svar:
Hvis du har købt denne enhed som ny, kan det se ud som om, at telefonens højttaler og/eller mikrofon ikke fungerer. Det kan f.eks. være, at du ikke kan høre den anden part i telefonen. Det skyldes, at denne model leveres med en beskyttende folie omkring den. Folien dækker også højttaleren og mikrofonen, hvilket får det til at se ud, som om disse dele ikke fungerer korrekt. Fjern folien på forsiden og bagsiden for at kunne bruge telefonen optimalt.
Svar:
Hvis du har et spørgsmål eller et problem med dit Apple-produkt, er det meget nemt at få hjælp via Apple Support-appen. Denne applikation kan downloades gratis fra App Store, eller også er den allerede installeret på din telefon. I appen finder du nyttige trinvise instruktioner, interessant fakta og løsninger på eventuelle problemer, du måtte have med dit Apple-produkt. Hvis dit produkt er så beskadiget, at du ikke længere kan åbne programmet, kan du også anmode om hjælp til enheden via en anden enhed. Vælg det produkt, som du ønsker hjælp til, i menuen. Dit produkt er på listen, så længe du logger ind med de korrekte oplysninger! Nedenfor finder du en generel trin-for-trin-plan for brugen af programmet:
- Åbn appen. Du bliver bedt om at logge ind med dine iCloud-data, gør det.
- Vælg det produkt, som du har brug for hjælp til. Hvis din enhed er så beskadiget, at du ikke kan få adgang til appen, kan du også anmode om hjælp til enheden med en anden Apple-enhed, så længe du logger ind med den samme iCloud-konto.
- Du kan nu bruge menupunkterne til at søge efter dit specifikke problem. Når du har fundet dit problem, skal du trykke på det.
Du vil nu få vist en række muligheder for at få hjælp. Vælg den, som du finder mest nyttig!
Vidste du, at mange af problemerne med din telefon kan løses uden reparation? Læs altid de artikler, der findes i Apple Support-appen. Hvem ved, måske er løsningen på dit problem derinde!
Svar:
Siri er en digital assistent for brugere af Apples iOS-operativsystem. Siden lanceringen af iOS 5 i 2011 har Siri været integreret i styresystemet. Siden da har programmet været tilgængeligt på alle Apple-enheder, der kører iOS 5 eller nyere. Du kan få Siri til at udføre forskellige opgaver på din iPhone eller iPad. Programmet kan f.eks. søge efter gode restauranter eller reservere et bord et spisested. Du kan f.eks. også sende tekstbeskeder med stemmen eller foretage søgninger. Siri er baseret på forskellige søgemaskiner såsom Google, Yahoo! og Bing. Programmet læser også aviser og andre (nyheds)websteder for at give brugeren oplysninger. Du kan stille Siri spørgsmål om mange forskellige emner, og du vil næsten altid få et (rimeligt) præcist svar. Siri har udviklet sig betydeligt siden lanceringen og giver nu også uopfordret information om f.eks. rejsetid fra arbejde til hjem, aftaler og forslag til gode restauranter i dit område.
Hvis du ikke ønsker at bruge programmet, kan du slå Siri fra. Du kan nemt gøre dette via indstillingerne. I indstillingerne navigerer du til ""Generelt"" og derefter til ""Siri"". Du kan her deaktivere funktionen ved at trykke på skyderen.
Svar:
Siden iOS 9.0 har Siri, Apples virtuelle assistent, været proaktiv. Det betyder, at Siri ikke kun reagerer på det, du gør, men også aktivt kommer med forslag. Selv hvis du ikke beder om det. Siri giver f.eks. tips om nyttige programmer og lægger automatisk aftaler eller flybilletter, som du modtager i din mail, i din kalender. Så der er en masse nyttige ekstrafunktioner indbygget. Siri laver ""appforslag"", så du hurtigt kan åbne ofte brugte apps fra din låseskærm. Tænk f.eks. på en app, som du ofte bruger på et bestemt tidspunkt.
Funktionen er som standard slået til. Men hvis du ikke ønsker at bruge funktionen, kan du slå den fra. Du kan deaktivere Siri-forslag for bestemte apps eller alle apps på én gang. Sådan gør du det:
1. Åbn indstillingerne, og gå til Generelt 2. Tryk på ""Søg med spotlight"" 3. Deaktiver indstillingen ""Siri-suggestions""
Svar:
Hvis du returnerer en iPhone eller sender den tilbage til reparation, er det nødvendigt, at du slår Find min iPhone fra. Deaktiver denne funktion ved hjælp af følgende instruktioner: Gå til http://icloud.com/find og log ind med dit Apple-id; Ikke rigtigt i ""Find min iPhone""? Så klik øverst til venstre, og vælg ""Find min iPhone""; Tryk på ""Alle enheder"" øverst, og vælg enheden*; Klik nu på ""Slet fra konto"" (bemærk: du skal virkelig slette enheden, det er ikke nok blot at slukke for den). Kan du ikke se det? Så klik på ""Alle enheder"" (kan også hedde ""iPhone fra - dit navn -""), og klik på x'et ud for din enhed. *Ser du ikke din telefon? Så har du måske allerede deaktiveret din konto.
Svar:
Hvis du lige har opdateret til iOS 9.0, kan det være, at du sidder fast på skærmen ""Slide to update"". Selv hvis du genstarter enheden, kan du ikke komme forbi denne skærm. Dette kan løses ved at opdatere din enhed til en nyere version af iOS via computeren. Følg nedenstående trin for at løse problemet.
- Tilslut enheden til en computer, og åbn iTunes.
- Mens enheden er tilsluttet, skal du trykke på tænd/sluk- og hjemknappen og holde den nede samtidig, indtil du ser ""Connect to iTunes"" (Opret forbindelse til iTunes).
- Vælg ""Opdater"" for at opdatere din enhed.
- Følg trinene på enhedens display for at nulstille alt efter genoprettelsen.
- Nu fungerer din enhed igen korrekt, og du kan komme forbi skærmen ""Slide to update"
Svar:
Du tilslutter din Apple iPhone til din computer ved at sætte et kabel i computerens USB-port.
Du kan også bruge Apples eget program: iTunes. Med dette program kan du downloade opdateringer, lægge musik på din iPhone, synkronisere din iPhone med din computer og meget mere.
Svar:
Apple annoncerer større softwareopdateringer til sine produkter ca. hvert år. De angiver også, hvilke enheder der er berettiget til en opdatering, og hvilke der ikke er berettiget til en opdatering. Normalt understøttes enheder med softwareopdateringer i et par år.
Softwareopdateringer til iOS kan installeres på to måder. Den første måde er at bruge dit Wi-Fi-netværk. Du skal tilslutte enheden til en strømkilde, og derefter kan du downloade og installere softwaren via Indstillinger > Generelt > Softwareopdatering. Den anden mulighed er at opdatere via iTunes. Tilslut enheden til din computer eller bærbare computer, og åbn iTunes. Derefter kan du gå til oversigten over din enhed og klikke på "" Søg efter opdatering"". Derefter kan du downloade og installere denne nye version af iOS.
Svar:
Hvis din telefon bliver våd, kan den blive vandskadet. For at undgå skader er det vigtigt omhyggeligt at følge nedenstående trin.
Først er det vigtigt, at du slukker din telefon. Elektricitet og vand er ikke en god kombination, og forårsager kun mere skade. Fjern derefter, hvis det er muligt, batteriet og SIM-kortet fra enheden. Det forhindrer, at chippen beskadiges. Ryst derefter apparatet for at fjerne eventueltvand fra hullerne. Tør derefter telefonen med et håndklæde, læg den i en skål, og dæk den med ris. Ris er meget fugtabsorberende og trækker fugten ud af din enhed. Du opnår de bedste resultater ved at lægge telefonen i skålen med ris i 72 timer og ikke tænde den i mellemtiden.